חוגים לילדים - בחירה נכונה

כשאני מתחיל לכתוב את הפוסט על בחירות נכונות של חוגים לילדים, חשוב לי שכל הורה יקח את ההחלטה שבידיו ברצינות רבה וישלח את ילדיו לחוגים שאליהם הוא באמת מתאים ולאלו חוגים שיוכלו לסייע לו במטרה אליהם הוא נשלח. חוגים לילדים בישראל ענף מאוד מפותח ויצירתי, ומגוון החוגים עצום עד אין סוף.
אז החלטתם שהילדים שלכם כבר בשלים לחוגים וזה העת שהם צריכים ללמוד להסתגל בחברה בלעדיכם ההורים ולצאת להרפתקאות חדשות ומעניינות. לי בתור הורה חשוב שהילדים שלי לפני הפן המקצועי (שגם הוא מאוד חשוב) יהנו מהחוגים שהם נמצאים בהם ויכירו חברים חדשים, התמודדו עם הפחדים שלהם וכמובן והתגברו אליהם, יהבו את הפעילות וירצו להתמקצע בה ויחכו בקוצר רוח ליום שבו יש להם חוג.
מה שנשאר לכם זה להבין את הסיבות ורצונות שלכם ושל ילדיכם ולעשות את הבחירה בקפדנות.

אלו חוגים מומלצים לילדים?

קשה לי לתת חוות דעת ניטרלית מהסיבה שאני מאוד מאמין ביכולות של חוג ברייקדאנס שלנו, לכן תשובתי יכולה להיות פחות הוגנת, אך אני אנסה. כמו שאמרתי בתחילת הפוסט השלב הראשון להבין את הילד ואת צרכיו, אם הילד שמנמן אז יותר יתאים לו חוג ספורטיבי שמטרת החוג והמדריך תהיה לגרום לילד להתאהב בספורט ולהתמיד. אם הילד חסר ביטחון וישנה בעיה חברתית לנסות להתאים לו חוג שבו הוא יקבל במה וחוג שישנה עבודה קבוצתית, למשל חוגי כדורגל, בקבוצה צריכה להיות מטרה משותפת וגרמוניה קבוצתית כדי לזכות בנצחון. השקעת זמן בילדכם יותר חשובה מהשקעת כספכם לכן מחיר החוג פחות חשובה אלה מה הוא תורם לילדכם.

איפה כדאי לברר על חוג לילדים?

אתם יכולים לקבל המלצות על חוגי ילדים מחברים ומקורבים שלכם אשר כבר ילדיהם נמצאים בחוגים מסוימים או מחברי הגן או הבית ספר. יש בזה יתרון משמעותי כי אין להם סיבה לעבוד אליכם ולילד שלכם כבר יהיה חבר בקבוצה שיוכל לעזור לו להשתלב בקלות אם שאר חברי הקבוצה. בנוסף כמובן האינטרנט, לטעמי מאוד חשוב לחלוק עם ההורים במה שילדיהם עוברים בחוגי ילדים והיום ישנם מלא אפשרויות כמו רשתות חברתיות שבעזרתם ניתן לגרום להרבה נחת להורים. אנו דוגלים בבית הספר שלנו לשתף את ההורים בהודעות בוואטסאפ, לפרסם תמונות וסרטונים משיעורים ופעילויות בערוצים כמו אינסטגרם, פייסבוק, יוטיוב.

חוגים לילדים - בית ספר לברייקדאנס אורבן פרוג'קט

לפני שנתחיל להרחיב על החוגים שלנו בחדרה, נתניה, כרכור, בנימינה ועוד סניפים..
כדאי לשמוע אמהות של חניכינו  – ביקורות נלקחו מדף הפייסבוק שלנו:

רינת ראובן – "מומלץ בחום במיוחד לילדים עם ADHD, ADD , בעיות רגשיות וכדומה..
פשוט מחולל פלאים בילד, הרבה יותר יעיל מכל ״הריטלינים״ למיניהם…
מניסיון אישי – ממליצה בחום!!!!"

עטרה אילון – "את דימה וצוות אורבן פרוג'קט הכרתי רק בתחילת שנה זו כשבני החליט ללמוד ברייקדאנס.
כזו מקצועיות- הרבה שנים לא ראיתי. איתמר( פיתה) מדריך נעים, רגיש וקשוב. דימה – מנהל עסק למופת.
תמיד עונה לטלפונים. תמיד חוזר להודעות. מתייחס לילדים כאילו והיו שלו. מכבד ומגלה אחריות טוטאלית.
אני בטוחה שהצלחתו תרקיע לשחקים בזכות הכישרון הענק שלו וחומר הגלם האנושי ממנו הוא בנוי."

לקחים מחוגי ברייקדאנס

החלטתי לרכז טעיות נפוצות שהורים רבים עושים בחוגים שלנו. אני מקווה שאם אתם רואים את עצמכם מבצעים שגיאות מסוג זה, אנא נסו להימנע מהם.

  1. התחיל עם דבר קריטי בעיני, הורים אשר ממתינים לילד במהלך השיעור בתוך מתחם הפעילות ונוטים לעקוב אחרי כל צעד שלו, לנו אישית דאגה זו נראית כמוגזמת ורק מזיקה לילד שלא מצליח להרגיש בנוח ולהרגיש חופשי מול הוריו ומול הורים אחרים שפועלים הנ"ל במיוחד בשלבים ראשונים שלו בחוג.
  2. שנית דבר שלפעמים מעלה לי את הסעיף, חוסר אכפתיות מהתפתחות הילד! ישנם הורים שמרגע הרשמתו של הילד לחוג לא מתעניינים בהתפתחותו, לא מגיעים לתחרויות והופעות של ילדיהם. כמובן יכולה להיות לזה גם סיבה מוצדקת בתאריך כזה ואחר, אך אני מדבר על הקהל ספציפי שלטענתו "העיקר שהילד מתעסק במשהו, ולא מסתובב ברחוב".
  3. המשיך עם חוסר פרגון ואמונה בילד. לא פעם שמעתי מהורה "אני יודע שהילד שלי לא מקצוען ואין לו כואורדינציה, לפחות שיהנה". ברור שלא כל ילד עם אותה רמה של תפיסה וכישרון אך במידה ואם שמתם לב שילדכם זקוק ליתר דחיפה אנא עשו זאת, אם זה חיזוק בשיעורים פרטיים, עזרו ותמכו בו בבית, אבל ממש אל תתנו לו להרגיש שהוא פחות טוב מאחרים ואל תפסיקו לאמין ביכולתו.

תפסיקו לחשוב על משאתם לא, תתחילו לאהוב את משאתם כן.

תודה על הקריאה, מקווה שהייתי מועיל ונפגש בחוגים לילדים עם אורבן פרוג'קט.